Sursa imagine: http://sectorul4live.ro

Primim din ce în ce mai multe întrebări privind salubritatea în Sectorul 4. Mulți dintre voi ați sesizat disparația containerelor pentru deșeurile reciclabile și o gestiune defectuoasă a deșeurilor menajere.

Facem un scurt istoric ca să înțelegem mai bine cum am ajuns în această situație:
27/10/16 => Se aprobă strategia și regulamentul cu privire la dezvoltarea și funcționarea pe termen mediu și lung a serviciului de salubrizare pentru Sectorul 4,
11/11/16 => Se prelungește pentru o perioadă de 3 luni prin hotărâre de consiliu local contractul de salubrizare cu REBU până în data de 10 aprilie 2017. Conform intenției primarului Daniel Băluță, Primăria Sectorului 4 are 5 luni la dispoziție pentru pregătirea preluării acest serviciu prin SC ADP4 SA (firma aparținând consiliului local).
31/01/17 => Se aprobă taxa de salubrizare pentru toți locuitorii din Sectorul 4 (5,03 RON/persoană/lună), Primăria Sectorului 4 preluând în întregime activitatea de salubrizare pentru sector (ridicare gunoi, curățare stradală și deszăpezire).
27/02/17 => Se aprobă caietul de sarcini pentru o licitație pentru servicii de salubrizare. Primăria nu poate să asigure salubrizarea prin SC ADP4 SA pentru o periodă lungă prin procedură de atribuire directă.
22/03/17 => Se validează anunțul pentru licitație prin SEAP
24/03/17 => Se aprobă preluarea serviciul de salubrizare de către SC ADP4 SA pentru 3 luni – timp de atribuire a contractului prin licitație (dacă nu există contestații).
Consilierii USR au atras atenția că instituția nu este pregătită pentru livrarea acestui serviciu la fiecare pas, fără succes.

Din observațiile și informațiile noastre, serviciile furnizate de SC ADP4 SA nu corespund cu îndatoririle prevăzute în contractul aprobat în grabă în data de 24/03/17. Astfel:
ridicarea gunoiului menajer nu se face la cel mult 2 zile
nu se știe dacă, cum și când se va începe colectare selectivă pentru hârtie-carton, plastic-metal și sticlă. Menționăm că România are o problemă majoră cu gestionarea deșeurilor și atingerea țintelor de colectare selectivă și reciclare impuse de legislația europeană, fiind în pericol de a intra în procedură de infrigement pe această temă.

Dacă sunteți nemulțumiți de serviciile de salubrizare pe care le plătiți, puteți trimite sesizările voastre la adresele [email protected] și [email protected] (inclusiv poze) la care puteți adăuga și adresa noastră [email protected] în BCC.